ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ СПОВІЩЕННЯ МОРЕПЛАВЦІВ ПРИ ВИЯВЛЕННІ НЕВІДОМИХ НЕБЕЗПЕК СХОЖИХ НА МОРСЬКІ МІНИ
DOI:
https://doi.org/10.36994/2788-5518-2022-02-04-19Ключові слова:
морська навігація, телеграфія, передача данихАнотація
У статті розглядається система для передачі даних NAVTEX в режимі вузькосмугового друкування (УБПЧ - NBDP - Narrow Band Direct Printing) та режимі телеграфії (F1B - телеграфія (TLX) з частотною модуляцією. Для роботи даної системи передбачено правову та технічну базу згідно Конвенції СОЛАС-74, з імплементацією кожної з країн підписантів, норм Конвенції до національного законодавства та технічних характеристик обладнання для передачі даних на морі. Розглядається розділення Світового океану на морські географічні райони в межах, яких навігаційні служби всіх країн світу, здійснюють свої обов’язки з забезпечення інформації з безпеки на морі для мореплавців. Одним з обов’язків є сповіщення мореплавців попередженнями, повідомленнями щодо ситуації на морі. У прибережних попередженнях поширюється інформація, яка необхідна для безпечного мореплавства в межах певного регіону. Зазвичай прибережні попередження надають інформацію, достатню для безпеки мореплавства далі за підхідний буй або лоцманську станцію, і не обмежуються інформацією щодо основних судноплавних шляхів. Для передавання прибережних попереджень через NAVTEX, забезпечує передавання й автоматичне приймання інформації без залучення суднових фахівців. Відповідно до Регламенту радіозв'язку основною частотою, на якій передається цей вид інформації англійською мовою, є частота 518 кГц. Для передач NAVTEX національними мовами виділено частоту 490 кГц і додатково для тропічних районів - 4209,5 кГц. Навігаційні попередження кожного виду мають свою наскрізну нумерацію протягом усього календарного року, починаючи з номера 0001 на 00.00 годин Всесвітнього координованого часу по Гринвічу - (UTC) 01 січня. Пропонується створити повідомлення відповідно до стандартів ухваленої Конвенції СОЛАС-74, щодо небезпеки у морі в межах певних координат (координати в форматі системи WGS 84). За прикладом, небезпеку становитиме об’єкт схожий на морську міну. В наведеному прикладі дані будуть наводитись зі скороченнями, як прийнято за стандартами при передачі подібних повідомлень, з метою зменшення об’єму найбільш необхідної інформації мореплавцям.
Посилання
Вісник Держгідрографії, №4, Держгідрографія, Київ ,2010. с.12.
Міжнародна Гідрографічна Організація. Посібник з інформації з безпеки на морі (MSI). Монако ,2016 . с.11.
Підручник NAVAREA – NAVTEX, в редакції від 2021, розділ III.URL:http://ni.biz.ua/14/14_2/14_26062_IIIpreduprezhdeniya-navarea.html
Міжнародна конвенція з охорони людського життя на морі СОЛАС-74, ІМО, з поправками від 2004, розділи IV та V.
Офіційна документація до приймачів Furuno NAVTEX, Нісіномія, Японія, 2006.с.16.
Корякін А. Інструкція по складанню й оформленню прибережних попереджень і доведенню їх до відома мореплавців : Держгідрографія, Київ 2003. 20-21 с.