ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ІНКЛЮЗИВНОМУ НАВЧАННІ
DOI:
https://doi.org/10.36994/2788-5518-2022-02-04-23Ключові слова:
інклюзія, ІКТ, інформаційно-комунікаційні технології, універсальний дизайнАнотація
Стаття присвячена аналізу існуючих інформаційно-комунікативних технологій, їх різновидів та можливостей. Проведено огляд нормативно-правових актів, що присвячені інклюзивній освіті та вимогам до організації навчальних процесів з використанням принципів універсального дизайну у навчанні. Пропонуються конкретні варіанти їх застосування у інклюзивному навчанні та варіанти вирішення існуючих проблем з інклюзією.
Посилання
UNESCO-UIS (2018). Fact Sheet N¬∞48: Кожна п'ята дитина, підліток і молодь не відвідує школу.
UNICEF (2021). Боротьба з втратою ізоляції для дітей з обмеженими можливостями та їхніх сімей.
Plan International (2019). План міжнародної агітації. URL: https://www.plan-international.fr/news/2019-12-03-plan-international-agit-pour-leducation-des-enfants-handicapes
UNESCO (2020). Global Education Monitoring Report.
The study " Barriers and levers for the use of telerehabilitation through experimentation in three countries ", also conducted by Humanity & Inclusion, outlines similar barriers to be lifted and conditions to be in place (training of professionals, sustainable economic model, increased ICT skills, robust policy framework, and collaboration among stakeholders).
The study « Barriers and levers for the use of telerehabilitation through experimentation in three countries », also conducted by Human- ity & Inclusion, outlines similar barriers to be lifted and conditions to be in place (training of professionals, sustainable economic model, increased ICT skills, robust policy framework, and collaboration among stakeholders). .
GSMA Intelligence, прогнози 2020.
The Education Commission (2016). Як технології можуть змінити правила інклюзивної освіти.
The Marrakesh Treaty was adopted on 27 June 2013 in Marrakesh and forms part of the international copyright treaties administered by WIPO.
professionals, sustainable economic model, increased ICT skills, robust policy framework, and collaboration among stakeholders).
World Bank (2018).
World Bank (2017).
GSMA Intelligence,2020 forecasts.
The Education Commission (2016). How technology can be a game changer for inclusive education.
The Marrakesh Treaty was adopted on 27 June 2013 in Marrakesh and forms part of the international copyright